0771 174 174

Kundservice

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Vi gör alltid vårt bästa för att du som kund ska känna dig riktigt nöjd. Under de olika flikarna här på helaforsakring.se finns information om våra tjänster samt vanliga frågor och svar. Hittar du inte vad du söker är du varmt välkommen att kontakta oss. Vi finns här för att göra det enkelt för dig!


Ring oss

0771 174 174

Måndag-fredag: 12:00-16:00

Stängt vid röda dagar samt midsommar-, jul- och nyårsafton.


0771 174 174

Öppettider:
Måndag-fredag: 12:00-16:00


Stängt vid röda dagar samt midsommar-, jul- och nyårsafton.


Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Vi gör alltid vårt bästa för att du som kund ska känna dig riktigt nöjd. Under de olika flikarna här på hemsidan finns information om våra tjänster samt vanliga frågor och svar. Hittar du inte vad du söker är du varmt välkommen att kontakta oss. Vi finns här för att göra det enkelt för dig!





 

Vanliga frågor och svar

Allmänna frågor

Kan jag byta lösenord till Mina sidor?

Du kan byta lösenordet genom att logga in, använda funktionen 'Glömt mitt lösenord' eller genom att ringa kundservice på 0771-174 174. 

Hur hanterar ni mina personuppgifter?

De personuppgifter vi hämtar in om dig är nödvändiga för att vi ska kunna administrera dina tjänster, fullgöra våra avtalsförpliktelser och tillgodose de önskemål du har som kund. Läs mer under Policies, Information om personuppgiftsbehandling.

Jag har tappat bort min faktura, hur gör jag för att betala?

Du kan alltid se dina fakturor om du loggar in. Har du förlorat ditt lösenord eller av andra anledningar inte kan logga in, ring kundservice på 0771-174 174 så hjälper vi dig. Du kan även maila kundservice@helaforsakring.se.

Hur gör jag vid adressändring?

Om du vill kontrollera vilken adress vi har till dig kan du kontakta vår kundservice på 0771-174 174 eller kundservice@helaforsakring.se. Du kan också logga in på ditt konto. Där kan du även ändra adressuppgifter.


Frågor om försäkringar

Hur kan jag betala mina försäkringar?

Du kan betala dina försäkringar månadsvis via autogiro eller med årsfaktura. För att registrera ett autogiromedgivande loggar du in och lägger in ditt kontonummer. Har du förlorat ditt lösenord beställer du enkelt ett nytt i Logga in-menyn överst på sidan. Skulle du ha problem att logga in, ring kundservice på 0771-174 174 så hjälper vi dig. 

Jag är osäker på om skadan omfattas av försäkringen.

Här har vi samlat villkoren för alla våra försäkringar. Du kan också kontakta kundservice på kundservice@helaforsakring.se, chatten eller 0771-174 174 så ska vi försöka hjälpa dig. 

Villkor Tandvård Skydda
Villkor Tandvård Vårda
Villkor Tandvård Premium
Villkor Specialistvårdsförsäkring
Villkor Hela Trygghetsförsäkring
Villkor Betalskydd
Villkor Efterlevandeskydd +
Villkor för Hela Liv 400 finns på Mina sidor, vänligen logga in för att se dina försäkringsvillkor.

Har jag rätt att ångra mitt köp?

Enligt Distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från den dagen avtalet ingicks. För personförsäkring är ångerrätten 30 dagar och räknas från det att du som kund får kännedom om att försäkringsavtalet börjat gälla. Skulle du ångra dig inom denna tid kontaktar du oss på telefon 0771-174 174. Har du då redan betalat försäkringen betalar vi tillbaka hela beloppet.

Vad är ett prisbasbelopp?

Med prisbasbelopp avses det prisbasbelopp som fastställts enligt Lag om allmän försäkring och som gällde för januari månad det år skadan inträffade. Prisbasbelopp går även under benämningen basbelopp och inom försäkringsbranschen är flera ersättningar kopplade till prisbasbeloppet. Prisbasbeloppet är kopplat till konsumentprisindex vilket innebär att ersättningarna behåller sitt värde vid en förändring av den allmänna prisnivån.

Blanketter och reklamation

Blanketter

Skadeanmälan

Här har vi samlat skadeanmälningsblanketter för våra försäkringar. Om du har Tandvårdsförsäkringen kan du anmäla skada digitalt, klicka här för mer information. Har du frågor om ersättning i Specialistvårdsförsäkringen? Kontakta kundservice på 0771-174 174, chatt eller kundservice@helaforsakring.se

Skadeanmälan Hela Tandvård
Skadeanmälan sjukskrivning Hela Trygghetsförsäkring
Skadeanmälan arbetslöshet Hela Trygghetsförsäkring
Skadeanmälan Hela Liv 400
Skadeanmälan vid cancer Efterlevandeskydd + 


Förmånstagarförordnande

Här hittar du förmånstagarförordnande för våra livförsäkringar. Har du frågor, kontakta gärna kundservice på 0771-174 174, chatt eller kundservice@helaforsakring.se.

Förmånstagarförordnande Hela Liv 400 
Förmånstagarförordnande Efterlevandeskydd +

Klagomål och reklamation

Om du har synpunkter på försäkringsdistributionen kan du framföra klagomål genom att kontakta Helas klagomålsansvarige.

Observera att ärenden som inte rör klagomål, såsom uppsägning eller frågor om försäkring, inte hanteras av klagomålsansvarig. Sådana ärenden ska framföras till kundservice på 0771-174 174. 

Handläggningstid för inkomna klagomål ska ej överstiga 14 dagar, därefter skickas ett beslut till klaganden. Om inget svar kan ges inom 14 dagar ska den klagande inom denna tid informeras om hur handläggningen fortskrider, orsaken till tidsutdräkten samt när ett ställningstagande kan förväntas. Klagomål framförs till klagomålsansvarig, Kristian Wikberg, via e-post till klagomal@helaforsakring.se.

Konsumenternas bank-och finansbyrå

Skulle du efter kontakten med oss ändå vara missnöjd, kan du alltid vända dig till Konsumenternas Bank- och finansbyrå. Det är en opartisk instans som ger konsumentupplysning och information i frågor av finansiell karaktär.

Box 242 23
104 51 Stockholm
0200-22 58 00

Allmänna reklamationsnämnden

Det går också att kontakta Allmänna Reklamationsnämnden eller att få frågan prövad i allmän domstol.

Box 174
101 23 Stockholm

Kontakta oss via epost

Kontaktformulär


Om du skriver in ditt personnummer så kan vi hjälpa dig snabbare