På den här sidan hittar du information om personuppgiftsbehandling hos Hela Försäkring AB och de försäkringsgivare vars försäkringar Hela Försäkring AB förmedlar eller tidigare har förmedlat.
Integritetspolicy, Hela Försäkring AB
För oss är en korrekt behandling av dina personuppgifter en prioriterad fråga. Denna integritetspolicy förklarar hur vi samlar in och hanterar dina personuppgifter, vilka val och möjligheter du har, och hur du kan utöva dina rättigheter. Denna integritetspolicy riktar sig till våra kunder, potentiella kunder, jobbsökande, leverantörer och affärspartners och besökare på webbplatsen. Kompletterande information finns i vår information om Cookies.
Vilken typ av personuppgifter samlar vi in?
För att kunna erbjuda dig bra produkter, tjänster och erbjudanden samlar vi in tre typer av personuppgifter om dig; kunduppgifter, hälsouppgifter och övriga personuppgifter.
Kunduppgifter
Kunduppgifter är personuppuppgifter som är kopplat till ditt försäkringsavtal, exempelvis kontaktuppgifter, personnummer, kontouppgifter och andra uppgifter av administrativ natur. Det kan även vara uppgifter om vilka försäkringar du har, beställningar och annan information som du lämnat vid dina kontakter med oss.
Hälsouppgifter
Hälsouppgifter är personuppgifter om din hälsa. Vi samlar endast in dina hälsouppgifter i samband med att vi i) ställer kvalificeringsfrågor för vissa försäkringar (se nedan) eller ii) genomför en behovsanalys för att se om den eller de försäkringar vi förmedlar är lämpliga för dig, detta är något vi måste göra enligt lag.
Övriga personuppgifter
Övriga personuppgifter är uppgifter som exempelvis webbloggar, inspelningar eller dokumentation avseende den försäkringsrådgivning vi har lämnat till dig.Hur behandlar vi dina personuppgifter?
För att kunna tillhandahålla dig våra produkter och tjänster behöver vi behandla dina personuppgifter. Nedan följer exempel på hur vi samlar in dina personuppgifter, för vilka ändamål vi behandlar dina personuppgifter och med stöd av vilken rättslig grund vi gör detta. Vi uppger också hur länge vi sparar dina personuppgifter i våra system.
Tillhandahållande av försäkringsavtal
Vi behandlar dina kunduppgifter för att identifiera dig som kund och för att kunna förmedla försäkringar till dig och därefter för att kunna hjälpa dig att upprätthålla ditt försäkringsskydd. Vi behandlar även kunduppgifter för att ta betalt för de försäkringsprodukter som vi har förmedlat till dig, för att hantera dina fakturor och betalningar och för att hantera klagomål och reklamationer. För att säkerställa att vi alltid har korrekta uppgifter om dig så hämtar vi även in dina personuppgifter från externa källor, exempelvis publikt tillgängliga personregister som SPAR. De rättsliga grunderna för denna behandling är fullgörande av försäkringsavtalet och försäkringsförmedlingen samt fullgörande av rättsliga förpliktelser. Kunduppgifterna sparas så länge du är kund hos oss och därefter som längst 24 månader efter det att avtalsförhållandet har upphört. Undantag gäller för sådana kunduppgifter som måste sparas enligt lag, exempelvis bokföringslagen eller lagen om försäkringsförmedling.
När vi förmedlar försäkringar ska vi enligt lag genomföra en behovsanalys. Beroende på vilken typ av försäkring vi förmedlar kan vi komma att ställa frågor avseende din hälsa för att bedöma om den aktuella försäkringen är lämplig för dig. Med anledning av detta kan vi komma att behandla hälsouppgifter om dig. Den rättsliga grunden för denna behandling är ditt uttryckliga samtycke. Hälsouppgifterna sparas så länge du är kund hos oss och därefter som längst 24 månader efter det att avtalsförhållandet har upphört. Undantag gäller för sådana hälsouppgifter som måste sparas enligt lag, exempelvis lagen om försäkringsförmedling.
Annan kommunikation och inspelning av samtal
Vi behandlar dina kunduppgifter i samband med annan kommunikation med dig, exempelvis när vi skickar information om och är i kontakt med dig i frågor angående ditt försäkringsavtal. Den rättsliga grunden för denna behandling är fullgörande av försäkringsavtalet och försäkringsförmedlingen. Kunduppgifterna sparas så länge du är kund hos oss och därefter som längst 24 månader efter det att avtalsförhållandet har upphört. Undantag gäller för sådana kunduppgifter som måste sparas enligt lag, exempelvis lagen om försäkringsförmedling.
När du ringer till vår kundservice, kan samtalet komma att spelas in. När du chattar med vår kundservice kan de skrivna texterna analyseras. Det här gör vi för att utbilda våra medarbetare, förbättra vårt talsvar och vårt arbetssätt för att på så vis alltid kunna hjälpa dig på bästa sätt. Den rättsliga grunden för denna behandling är vårt berättigade intresse att utbilda våra kundservicemedarbetare och säkra kvalitén av kundservice arbete. De samtal som spelas in av vår kundservice raderas som huvudregel efter 30 dagar. Chattkonversationer med vår kundservice raderas som huvudregel efter sju dagar.
För det fall du ringer vår kundservice och vi förmedlar en försäkring till dig eller om du har frågor avseende en befintlig försäkring vi förmedlat till dig spelas samtalet in i syfte att dokumentera de råd våra försäkringsförmedlare lämnar dig avseende ditt försäkringsavtal. Det här gör vi för att dokumentera vad vi kommit överens om för att på så vis alltid kunna hjälpa dig på bästa sätt. Den rättsliga grunden för denna behandling är vårt berättigade intresse att dokumentera de råd vi har lämnat till dig i syfte att fullgöra våra krav på dokumentation. Dessa samtal sparas som längst 24 månader efter det att avtalsförhållandet har upphört. Undantag gäller för sådana kunduppgifter som måste sparas enligt lag, exempelvis lagen om försäkringsförmedling.
Arkivering
Vi arkiverar dina kunduppgifter och andra relevanta uppgifter som du har lämnat till oss. Detta gör vi för att kunna hjälpa dig med eventuella reklamationer, uppfylla lagkrav samt utreda, försvara och göra gällande eventuella rättsliga anspråk. De rättsliga grunderna för denna behandling är fullgörande av försäkringsavtalet, vårt berättigade intresse att utreda, försvara och göra gällande rättsliga anspråk samt att fullgöra rättsliga förpliktelser. Personuppgifterna arkiveras upp till tio år efter det att avtalsförhållandet har upphört.
Kundundersökningar
Vi genomför kundundersökningar för att utveckla vår verksamhet, våra produkter och tjänster. Vi kan till exempel komma att ringa dig för en kundnöjdhetsundersökning efter du har pratat med vår kundtjänst. I samband med detta kan vi komma att samla in uppgifter som kan vara relevanta för den specifika undersökningen från dig. Dessa uppgifter kan innehålla personuppgifter. Vi kan även komma att använda andra typer av kunduppgifter i samband med kundundersökningar. Den rättsliga grunden för denna behandling är vårt berättigade intresse att utvärdera, utveckla och förbättra våra produkter och tjänster med stöd av kundundersökningar. Lagringstiderna för de personuppgifter som används för dessa ändamål varier beroende på typ av undersökning, men sparas huvudregel längst i 60 dagar.
Utveckling av produkter och tjänster
Vi behandlar olika typer av kunduppgifter för att utveckla och hantera vår verksamhet, våra produkter och tjänster. I detta syfte kan vi även komma att sammanställa avidentifierad statistik för analysbehov. Den rättsliga grunden för denna behandling är vårt berättigade intresse att utvärdera, utveckla och förbättra våra produkter och tjänster med stöd av kundanalys. Personuppgifterna som används för dessa ändamål sparas så länge du är kund hos oss. Avidentifierad statistik kan även komma att behållas efter att avtalsförhållandet har upphört.
Direktmarknadsföring
Vi behandlar olika typer av kunduppgifter för att kunna marknadsföra våra produkter och tjänster direkt till dig. Du kan få marknadsföring via exempelvis brev, telefon, sms och e-post. I detta syfte kan vi även komma att sammanställa statistik för analysbehov. Den rättsliga grunden för denna behandling är vårt berättigade intresse att marknadsföra våra produkter och tjänster. Du kan alltid avbeställa sådan marknadsföring genom att följa anvisningarna i det brev, sms eller e-postmeddelande som vi har skickat till dig, eller genom att be den person som ringt dig att spärra ditt nummer för framtida samtal. Personuppgifterna som används för detta ändamål sparas så länge du är kund hos oss och därefter som huvudregel längst 90 dagar efter det att avtalsförhållandet har upphört.
Säkerhet och skydd för våra medarbetare
Vi behandlar dina kunduppgifter i syfte att förhindra missbruk av våra produkter och tjänster samt för att upptäcka och förhindra bedrägerier och liknande. De rättsliga grunderna för denna behandling är fullgörande av försäkringsavtalet och försäkringsförmedlingen, vårt berättigade intresse att skydda våra medarbetare och att upprätthålla en lämplig säkerhetsnivå, samt att fastställa, göra gällande och försvara rättsliga anspråk. Kunduppgifterna som används för dessa ändamål sparas så länge det är aktuellt i det enskilda fallet.
Vi spelar in telefonsamtal och lagrar chattkonversationer som utgör hot eller trakasserier i syfte att skydda våra medarbetare och anmäla lagöverträdelser till ansvariga myndigheter. Den rättsliga grunden för denna behandling är vårt berättigade intresse att skydda våra medarbetare, att upprätthålla en lämplig säkerhetsnivå samt att fastställa, göra gällande och försvara rättsliga anspråk. Vi sparar personuppgifter som behandlas i samband med detta ändamål så länge det aktuellt i det enskilda fallet.
Efterlevnad av lagar
Som försäkringsförmedlare har vi en skyldighet att uppfylla lagstadgade dokumentationskrav. I syfte att uppfylla dessa krav samlar vi in och lagrar dokumentation avseende all försäkringsrådgivning som vi har lämnat dig. Den rättsliga grunden för denna behandling är att fullgöra rättsliga förpliktelser. Denna dokumentation sparas så länge du är kund hos oss och därefter som längst 24 månader efter det att avtalsförhållandet har upphört. Undantag gäller för sådana kunduppgifter som måste sparas enligt lag, exempelvis lagen om försäkringsförmedling.
Rättsliga anspråk
Vi kan komma att behandla personuppgifter om dig i samband med handläggning av rättsliga anspråk, som du, personligen eller för ett företag, riktar mot oss. Behandlingen sker då i syfte att utreda och ta ställning till ditt krav. Omvänt kan personuppgifter komma att behandlas i syfte att handlägga rättsliga anspråk som vi kan ha på en person eller ett företag. Den rättsliga grunden för denna behandling är vårt berättigade intresse att fastställa, göra gällande och försvara rättsliga anspråk. Vi sparar personuppgifter som behandlas i samband med detta ändamål så länge det aktuellt i det enskilda fallet.
I syfte att kontakta dig via telefon för marknadsföringssamtal samlar vi in dina kontaktuppgifter från publikt tillgängliga personregister som exempelvis SPAR, Bisnode och UC. Den rättsliga grunden för denna behandling är vårt berättigade intresse att marknadsföra våra produkter och tjänster. Kontaktuppgifterna raderas efter 90 dagar.
När vi ringer dig i syfte att marknadsföra och sälja dig våra produkter och tjänster kan samtalet komma att spelas in. Detta gör vi i syfte att dokumentera de råd våra försäkringsförmedlare lämnar dig avseende våra produkter och tjänster och för att dokumentera vad vi kommit överens om under samtalet. De rättsliga grunderna för denna behandling är samtycke. Om du blir kund hos oss sparas inspelningarna som längst 24 månader efter det att avtalsförhållandet har upphört. Om du inte blir kund hos oss raderas inspelningen direkt. Undantag gäller för sådana kunduppgifter som måste sparas enligt lag, exempelvis lagen om försäkringsförmedling.
När du har frågor om eller vill teckna en försäkring via vår webbplats samlar vi in de personuppgifter som du lämnar till oss via våra formulär. Dessa personuppgifter behöver vi för att kunna identifiera dig och för att kunna erbjuda dig våra produkter och tjänster. Den rättsliga grunden för denna behandling är fullgörande av försäkringsavtalet och försäkringsförmedlingen. Om du blir kund hos oss sparas personuppgifterna under pågående kundrelation och därefter som längst 24 månader efter det att avtalsförhållandet har upphört. Undantag gäller för sådana kunduppgifter som måste sparas enligt lag, exempelvis lagen om försäkringsförmedling. Om du avbryter din förfrågan raderas alla personuppgifter som huvudregel efter en dag.
Du kan lämna dina personuppgifter till oss för att bevaka eller ansöka om lediga anställningar, ansöka om praktikplats eller i samband med att du visar intresse för ett konsultuppdrag för oss. Om du är konsult förekommer det att vi samlar in dina personuppgifter från din arbetsgivare eller från ett bemanningsföretag. Om du söker praktik kan dina personuppgifter ha samlats in från olika utbildningsarrangörer. Vi behandlar personuppgifterna i syfte att utvärdera om vi kan erbjuda dig en anställning, ett uppdrag eller en praktikplats hos oss och eventuellt administrera din anställning, ditt uppdrag eller din praktikplats. När det gäller jobbsökande är den rättsliga grunden för denna behandling att ingå ett anställningsavtal. Avseende konsulter är personuppgiftsbehandlingen nödvändig för det berättigade intresset att kunna ingå och administrera uppdragsavtalet med konsultföretaget och rörande praktikanter vårt berättigade intresse av att administrera praktikplatser.
När du har bevakat lediga anställningar så sparar vid dina personuppgifter som huvudregel så länge som du prenumererar på bevakningstjänsten. Om du har sökt ett jobb hos oss sparas dina personuppgifter om du blir anställd, och därefter så länge som du har en anställning hos oss. Undantag gäller för sådana personuppgifter som måste sparas enligt lag, exempelvis lagen om försäkringsförmedling. Om du inte blir anställd raderas dina personuppgifter som huvudregel direkt efter att rekryteringen är avslutad. Spontanansökningar, praktikansökningar och ansökningar innehållande personuppgifter om dig som konsult raderas för de fall uppgifterna blir inaktuella.
Vi behandlar kontaktuppgifter om dig som är kontaktperson eller anställd hos en av våra leverantörer eller affärspartners. Vi gör detta i syfte att ingå, administrera och fullgöra avtalet eller överenskommelsen med leverantören eller affärspartnern. Den rättsliga grunden för behandlingen är vårt berättigade intresse att fullgöra avtalet eller överenskommelsen med leverantören eller affärspartnern. Personuppgifterna som används för detta ändamål sparas så länge du är kontaktperson hos leverantören eller affärspartnern och därefter som längst ett år efter det att avtalsförhållandet har upphört.
När du chattar med vår kundtjänst loggar vi nätidentifierare, tidsstämpel och innehållet i chattkonversationerna. Detta gör vi i syfte att tillgodose säkerheten för våra tjänster. Vi behandlar även dessa personuppgifter för att utbilda våra medarbetare, förbättra vårt talsvar och vårt arbetssätt. Den rättsliga grunden för denna behandling är vårt berättigade intresse att upprätthålla säkerheten för vår webbplats, utbilda våra kundtjänstmedarbetare och säkra kvalitén av vår kundtjänst. Loggarna raderas som huvudregel efter sju dagar.
När du använder våra formulär på vår webbplats loggar vi de personuppgifter du lämnar till oss. Detta gör vi i syfte att tillgodose säkerheten för våra tjänster. Den rättsliga grunden för denna behandling är vårt berättigade intresse att upprätthålla säkerheten för vår webbplats, utbilda våra kundtjänstmedarbetare och säkra kvalitén av vår kundtjänst. Loggarna raderas som huvudregel efter sju dagar.
När du besöker vår webbplats samlar vi in webbstatistik som innehåller nätidentifierare, som exempelvis IP-nummer och cookies, samt tidsstämplar. Detta gör vi i syfte att sammanställa statistik över hur många användare som besöker vår webbplats. Den rättsliga grunden för denna behandling är vårt berättigade intresse att veta hur vår webbplats används. Vi avidentifierar loggarna direkt och inga personuppgifter sparas.
För att tillgodose säkerheten på vår webbplats samlar vi in webbloggar som innehåller nätidentifierare och tidsstämplar. Webbloggarna kan också användas för att upptäcka eller förhindra olika typer av olaglig användning, för att förhindra missbruk av våra tjänster samt för att upptäcka och förhindra spridning av virus, spam och trojaner. Den rättsliga grunden för denna behandling är vårt berättigade intresse att upprätthålla säkerheten av vår webbplats. Webbloggarna raderas som huvudregel efter 30 dagar.
Vem delar ni mina personuppgifter med?
I de fall det är nödvändigt för att vi ska kunna erbjuda våra produkter och tjänster delar vi dina personuppgifter med andra företag som är så kallade personuppgiftsbiträden till oss. När dina personuppgifter delas med personuppgiftsbiträden sker det endast för ändamål som är förenliga med de ändamål för vilka vi har samlat in informationen, exempelvis för att kunna uppfylla våra åtaganden som försäkringsförmedlare enligt försäkringsavtalet eller för att kunna tillhandahålla dig vår webbplats.
Vi delar även dina personuppgifter med företag eller andra organisationer som är självständigt personuppgiftsansvariga. När dina personuppgifter delas med självständigt personuppgiftsansvariga sker det endast för att vi ska kunna uppfylla våra åtaganden enligt försäkringsavtalet och som försäkringsförmedlare, eller för att vi är skyldiga att göra det enligt lag. Självständigt personuppgiftsansvariga är exempelvis försäkringsbolag eller myndigheter som Finansinspektionen eller Skatteverket.
Det kan förekomma att vi delar dina personuppgifter med andra företag i samband med en potentiell överlåtelse av hela eller delar av vår verksamhet. Den rättsliga grunden för denna delning är vårt berättigade intresse att utveckla och fortsätta med vår verksamhet. Delningen pågår endast så länge förhandlingar för en potentiell överlåtelse är aktuell.
Var behandlar ni mina personuppgifter?
Vi strävar alltid efter att behandla dina personuppgifter inom EU/EES. Ibland kan vi dock vara tvungna att överföra dina personuppgifter till ett land utanför EU/EES, exempelvis om vi delar dina personuppgifter med en leverantör som är etablerad eller lagrar personuppgifterna i ett land utanför EU/EES.
Oavsett i vilket land dina personuppgifter behandlas vidtar vi alla rimliga legala, tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa att skyddsnivån är densamma som inom EU/EES. I de fall personuppgifter behandlas utanför EU/EES garanteras skyddsnivån antingen genom ett beslut från EU-kommissionen om att landet ifråga säkerställer en adekvat skyddsnivå eller genom användandet av så kallade lämpliga skyddsåtgärder. Exempel på lämpliga skyddsåtgärder är standardavtalsklausuler eller bindande företagsbestämmelser. Om du vill få en kopia av de skyddsåtgärder som har vidtagits eller information om var dessa har gjorts tillgängliga är du välkommen att kontakta oss.
Vilka rättigheter har jag?
Såsom fysisk person, med personuppgifter som behandlas av oss, har du flertalet rättigheter. Nedan beskriver vi vilka val och möjligheter du har, och hur du kan utöva dessa rättigheter i samband med vår behandling av dina personuppgifter.
Rätt till tillgång
Du har rätt att erhålla tillgång till dina personuppgifter. Om du önskar information om vilka personuppgifter vi behandlar om dig kan du alltid begära detta i form av ett registerutdrag. Du kommer att få svar inom en månad från det att ansökan gjordes. Vid särskilda skäl kan denna period förlängas med ytterligare två månader. Om vi behöver nyttja förlängningstiden kommer vi att meddela detta till dig.
Rätt till rättelse
Om du uppmärksammar felaktig, missvisande eller icke-komplett information om dig själv kan du begära rättelse. När dina personuppgifter har rättats, kommer vi att underrätta alla som vi har lämnat ut personuppgifterna till om att rättelse har ägt rum.
Rätt att bli raderad
I vissa fall har du rätt att begära att få dina personuppgifter raderade (”rätten att bli bortglömd”), till exempel om dina personuppgifter har behandlats olagligt. Du kan dock inte få dina uppgifter raderade om det finns rättsliga skyldigheter eller rättigheter för oss att behålla uppgifterna eller om behandlingen sker i enlighet med lagen om försäkringsförmedling eller annan för bolaget tillämplig lag, föreskrift eller branschpraxis. Ytterligare exempel på att vi kan ha rätt att säga nej till din begäran är för att leva upp till skyldigheter som följer av till exempel bokförings- och skattelagstiftning. Det kan också hända att behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk. Skulle vi vara förhindrade att tillmötesgå en begäran om radering kommer vi istället på din begäran att blockera personuppgifterna från att kunna användas till andra syften än det syfte som hindrar den begärda raderingen.
Rätt till begränsning
I vissa fall har du rätt att kräva att behandlingen av dina uppgifter begränsas. Om du exempelvis bestrider att personuppgifterna vi behandlar är korrekta kan du begära en begränsad behandling under den tid vi behöver för att kontrollera huruvida personuppgifterna är korrekta. Ytterligare ett exempel är om vi inte längre behöver personuppgifterna för de fastställda ändamålen, men du däremot behöver dem för att kunna fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk, då kan du begära begränsad behandling av uppgifterna hos oss. Det innebär att du kan begära att vi inte raderar dina uppgifter.
Rätt till dataportabilitet
Om du självmant lämnat uppgifter till oss har du i vissa fall rätt att få ut och använda dina uppgifter på annat håll (”rätten till dataportabilitet”). Vid dessa tillfällen har vi en skyldighet att underlätta en sådan överflyttning av uppgifterna. En förutsättning är att vi behandlar personuppgifterna med stöd av samtycke eller för att uppfylla ett avtal med dig. Personuppgifterna kommer då att lämnas ut i ett kompatibelt format.
Rätt till invändning
I vissa fall har du rätt att invända mot behandling av dina uppgifter. Om sådan omständighet föreligger får vi endast fortsätta behandla uppgifterna om det går att visa att det finns tvingande berättigade skäl till att uppgifterna måste behandlas. Dessa skäl ska då väga tyngre än den enskildes intressen, rättigheter och friheter eller om behandlingen sker för fastställande, utövande eller försvar av rättsligt anspråk. Om du inte vill att vi behandlar dina personuppgifter för direktmarknadsföring kan du anmäla detta till oss.
Rätt att återkalla samtycke
Om du har lämnat ditt samtycke till behandling av personuppgifter har du rätt att när som helst återkalla ditt samtycke.
Rätt att lämna klagomål
Om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med gällande regelverk, bör du anmäla det till oss snarast. Du kan också lämna in ett klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten.Hur använder du dina rättigheter?
Vem ansvarar för skaderegleringen?
Vem är personuppgiftsansvarig?
Hela Försäkring AB, org. nr 556934-3717, med adress Sveavägen 66, 111 34 Stockholm, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Vi ansvarar dock inte för försäkringsgivares behandling av dina personuppgifter vid reglering av en skada som har inträffat. Det är istället den enskilda försäkringsgivaren som är självständigt personuppgiftsansvarig för denna behandling av dina personuppgifter. Nedan ser du vilka försäkringsgivare vi samarbetar med, länkar till respektive försäkringsgivares information om behandling av personuppgifter samt kontaktuppgifter till försäkringsgivarens dataskyddsombud.
Specialistvårdsförsäkring
Försäkringsgivare: Axeria Iard, org. nr i Frankrike 352 893 200, med registrerad adress; 26 rue du Général Mouton Duvernet, 69003 Lyon, Frankrike.
Kontaktuppgifter:
The Data Protection Officer, Axeria-Iard, Data Protection Officer, 26 rue du Général Mouton Duvernet, CS53713, 69444 LYON CEDEX 03.
Information om behandling av personuppgifter: https://helaforsakring.se/media/2299/privacy-notice_dp-policy-fui_axeria_.pdf
Tandvårdsförsäkring
Försäkringsgivare: AmTrust International Underwriters DAC, org. nr i Irland 169384, med registrerad adress; 40 Westland Row, Dublin 2, Irland.
Kontaktuppgifter: Data Protection Officer, AmTrust International, 2 Minister Court, Mincing Lane, London EC3R 7BB England
Information om behandling av personuppgifter: www.amtrustnordic.se
Efterlevandeskydd +
Försäkringsgivare: AmTrust International Underwriters DAC, org. nr i Irland 169384, med registrerad adress; 40 Westland Row, Dublin 2, Irland.
Kontaktuppgifter: Data Protection Officer, AmTrust International, 2 Minister Court, Mincing Lane, London EC3R 7BB England
Information om behandling av personuppgifter: www.amtrustnordic.se
Betalskydd
Försäkringsgivare: AmTrust International Underwriters DAC, org. nr i Irland 169384, med registrerad adress; 40 Westland Row, Dublin 2, Irland.
Kontaktuppgifter: Data Protection Officer, AmTrust International, 2 Minister Court, Mincing Lane, London EC3R 7BB England
Information om behandling av personuppgifter: www.amtrustnordic.se
Hela Liv 400
Försäkringsgivare: Maiden Life Försäkrings AB, org. nr 516406–0468 med registrerad adress; Mailbox 683, 114 11 Stockholm.
Kontaktuppgifter: Maiden Life & General, Mailbox 683, 114 11 Stockholm, Sverige.
Information om behandling av personuppgifter:
https://www.maidenlg.com/privacy_notice_s
Trygghetsförsäkring
Försäkringsgivare: Financial Insurance Company – Sweden, filial till Financial Insurance Company Limited UK, org. nr i Sverige 516403-3119, med registrerad adress; AXA Partners Credit & Lifestyle Protection, Box 7439, 103 91 Stockholm.
Kontaktuppgifter: AXA Partners Credit & Lifestyle Protection, Att: Lars Lindmark, Box 7439, 103 91 Stockholm
Information om behandling av personuppgifter: https://se.clp.partners.axa/home-se/sekretesspolicy
Vi i Villa Bo Kvar-försäkring
Försäkringsgivare: Financial Insurance Company – Sweden, filial till Financial Insurance Company Limited UK, org. nr i Sverige 516403-3119, med registrerad adress; AXA Partners Credit & Lifestyle Protection, Box 7439, 103 91 Stockholm.
Kontaktuppgifter: AXA Partners Credit & Lifestyle Protection, Att: Lars Lindmark, Box 7439, 103 91 Stockholm
Information om behandling av personuppgifter: https://se.clp.partners.axa/home-se/sekretesspolicy
Ändringar i denna integritetspolicy
Integritetspolicyn kan komma att uppdateras och vi meddelar i så fall detta på vår webbplats. Där sparar vi även tidigare versioner i ett arkiv som du då hittar på samma länk.
Hur kontaktar du oss?
Vi har ett dataskyddsombud som ansvarar för dataskyddsfrågor. Om du har några frågor kring denna integritetspolicy, behandlingen av dina personuppgifter eller hur du kan utöva dina rättigheter är du välkommen att kontakta vårt dataskyddsombud.
Dataskyddsombud
Anna Cumzelius, Harvest Advokatbyrå AB
E-post: dataskydd@helaforsakring.se
Telefon: 076 125 76 00
Integritetspolicyn uppdaterades senast 2024-03-11
Information från försäkringsgivare
AmTrust International Underwriters
AIU Dataskyddspolicy
AmTrust Europe Limited
AEL_AmTrusts_AISS_AISN Dataskyddspolicy_3_0 SWE.PDF
Maiden Life Försäkrings AB
A Personuppgiftsbehandling
AXA France
AXA Personuppgiftsbehandling
Axeria Iard
Axeria Personuppgiftsbehandling
Arkiv
Tidigare versioner av Helas information om personuppgiftsbehandling
Arkiv Helas information om personuppgiftsbehandling
Vi använder cookies för att tillhandahålla funktioner på vår webbplats. Läs mer